مهیار نازممهیار نازم، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 14 روز سن داره

شازده کوچولو و راز گل سرخ

داستان من و قابلمه های مهیار

1391/12/5 3:21
نویسنده : مامان سوده
1,133 بازدید
اشتراک گذاری

من ناراحت نیستم و آرامشمو حفظ می کنم تا به نتیجه مورد نظر برسم

 

totalgifs.com figuras gif gif 18.gif

نزدیک یک ماهه که دارم غذای کمکی واسه مهیار امتحان می کنم

اما پسری نمی پسنده نمی دونم چرا متفکر

از فرنی و حریره بادوم شروع کردم و طبق نظر دکتر هر کدومو سه تا چهار روز امتحان کردم و از یه قاشق در روز به هفت ،هشت قاشق رسوندم

فرنی  : می خورد اما بهش نساخت دلش عین سنگ سفت می شد بعد فهمیدم از شیره

حریره بادوم بدون شیر : دو ، سه روز استقبال کرد اما الان  سبز

پوره سیب زمینی : بعد از خوردن یکی دو قاشق سبز

پوره کدو : سبز

پوره هویج: خنثی

انواع سوپ با مواد مجاز : واسه سه تا چهار قاشق اگه در حال تماشای ترانه های yor baby can باشه  که نفهمه داره چی می خوره قابل تحمله اما بعدش .................

ماکارونی نرم شده تو آب مرغ : می شه بهش فکر کرد

الانم واسش گوشت قرمز گذاشتم آروم آروم بپزه تا فردا ببینم چی میشه

امروز رفتم دیدن یه نی نی یک روزه (دختر صدیقه جون  که تو اولین عید فطر مهیار ،تو شکم مامانش بود و ما رفتیم دیدنش )

اینم عکسش :

وقتی نگاهش می کردم یاد روز های اول مهیار افتادم

یادش بخیر تا چهار روز من وگل پسری واسه شیر خوردن یه مشکلاتی داشتیم اما الان بعضی وقتها  یک ساعت مثل مکنده به من می چسبه و تند تند شیر می خوره .

 تازه یه وقتهایی هم در حین شیر خوردن هنر نمایی میکنه مثلا غلت میزنه و در حالت دمر شیر می خوره یا همینطور که شیر می خوره دوست داره بخزه که البته تلاشش بی ثمر میمونه نیشخند

یه کم زمان بگذره به روز هم میام می نویسم مهیار غذا دوست داره

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

مامان شايان
5 اسفند 91 8:02
سلام عزيزم .قبل از حركات شكمي بايد حتما 10 دقيقه كششي كار كني من اينطوري نميتونم طرز درست حركاتو بهت ياد بدم اما اگه تو نت سرچ كني حركات كششي حتما با تصويرش ميتوني پيدا كني پس يادت باشه بايد حتما كششي انجام بدي چون به بدنت آسيب ميرسوني بعد انجام كشش نوبت حركات شكميه
خب حركات شكم خيلي زياده مثلا ميتوني جفت پاهاتو بدي بالا بعد هردوپاهات باهم به نزديك زمين برسوني و دوباره ببري بالا اين حركت فشار زيادي به زير شكم ميده و خيلي مفيده ميتوني همين حركت بصورت تك پا هم انجام بدي.دوم اينكه زانوهاتو خم كن به عبارتي پاهاتو زاويه 90 درجه ببر بالا و دستاتو برسون به زير پاهات.ميتوني براي كمك بيشتر پاهاتو رو ديوار بزاري و دستاتو از بالاي سر برسوني به پنجه هات .فقط خانمي حتما حتما تعداد اين حركات بايد تصاعدي باشه يعني هروز به تعداد حركت ديروزت اضافه كني مثلا اگه امرز 10 تا دراز نشست رفتي فردا 15 تا برو همين طوري بهش اضافه كن بعدش اينكه تا يادم نرفته آب فراوان
مصرف كن و سعي كن غذاهايي كه توش فيبر داره به رژيم غذاييت بياري.بازم اگه كاري بود در خدمتم.


ممنونم واسم وقت گذاشتی عزیزم
مژده (مامان پردیس)
5 اسفند 91 8:16
الهــــی بنازم چه دخمل ناز و کوشولوییییی اول صبح این بهترین خبری بود که شنیدم سوده جون.

انشالله که مهیار جون با اشتهای زیاد غذاهایی که مامان جونش واسش درست میکنه رو بخوره.


ممنون مژده جون واقعا دیدنش خیلی بهم چسبید نی نی نازیه
مژده (مامان پردیس)
5 اسفند 91 8:33
سوده جون میدونم این چیزایی که میخوام بگم رو کامل میدونی و ماشالله استادی ولی بازم میگم شاید مفید باشه

*غذای مهیار جونو حداقل یک ساعت بعد از شیر خوردن بهش بده تا هم شیرشو خورده باشه و از وعده هاش کم نشه و هم شاید اشتهاش بیشتر باشه
*فرنی رو با آب و شکر و آرد برنج درست کن بعد که شعله رو خاموش کردی یک قاشق از شیرخشکی که میخوره توش بریز شاید بهتر بخوره
*پوره سیب زمینی رو بچه ها زیاد دوست ندارن چون خشکه، هویج و سیب زمینی رو با هم آب پز کن شاید بهتر بشه
*چند تکه ماهیچه گوسفند رو تو شیشه در فلزی بذار تو قابلمه تا چند ساعت بجوشه بعد عصارشو بده بخوره مقوی و خوشمزست(پردیس که عاشق عصاره گوشته)
قاشق و ظرف غذاشو عوض کن خیلی از بچه ها از ظرف یا قاشق غذاشون خووشون نمیاد و با تعویض اون غذاخور میشن

واسه بچه هایی که خوب غذا نمی خورن پیشنهاد میشه که چند قطره آب لیموی تازه به غذا(سوپ) اضافه بشه شاید بهتر بخوره(البته با اجازه دکتر)
*واسه خوردن غذا اصلا بهش اصرار نکن که بیشتر از غذا زده میشه. یکی از دوستام با روش بی محلی پسرشو غذاخور کرد میگفت مثلا مشغول صحبت با تلفن که هستم پسرم خوب غذا میخوره و از اون به بعد هر وقت خودشو سرگرم کاری نشون میده بچش کامل غذاشو میخوره.

اگر مورد دیگه ای یادم اومد حتما برات مینویسم
انشالله به زودی غذاخور میشه و وقت کم میاری واسه درست کردن غذااااا

واااااای چقدر حرف زدم


مرسی مژده جونی از پیشنهادات حتما استفاده می کنم
مژده (مامان پردیس)
5 اسفند 91 8:59
سوده جون این سایت رو مطالعه کن واسه تغذیه نی نی ها خیلی عالیه
http://www.professorsoltanzadeh.com/new/food/maintxt.htm#aa


لطف کردی خانمی بووووووووووووس
مامان آريو
5 اسفند 91 13:46
واي چه ني ني نازي
اره عزيزم آريو هم اون اولا درست و حسابي نميخورد ولي كم كم شروع كرد به خوشش اومدن هميشه غذاشو تا ته ميخورد
غصه نخور مامان سوده جون مهيار هم كم كم خوشش مياد وغذاشو ميخوره


مرسی عزیزم چقد خوبه که اینجا نوشتم و شماها برام تجربه هاتونو گذاشتین الان احساس خوبی دارم
مامان آناهیدمهربون
5 اسفند 91 14:50
مامانی جون دخملی منم اولش همینجوری بود ولی الان ماشالا همه چی دوست داره نگران نباش بزودی درست میشه.خیلی زود غذاشوعوض نکن .از هر کدوم سه روز پشت سرهم بده تا راه بیفته


ممنونم مامان جونی حتمااینم امتحان میکنم عروسک خانمو ببوس
شقایق مامان آرشا
5 اسفند 91 19:33
ایشالهآفرین مامان صبور


مرسی شقایق جون یه کوچولو مونده که آرشا جونم غذا خور بشه
مامان محمد امين
6 اسفند 91 8:14
به به...چه ني نيه خوشملي به جمع فرشته كوچولوها اضافه شده...خدا حفظش كنه
عزيزم بابت غذا خوردن مهيار جون اصلن نگران نباش...محمد امين تازه 1 يا 1/5 ماهه كه غذا ميخوره...روزي يه زرده كه با كمي كره مخلوط شده بهش ميدم...بوره سيب زميني رو هم با كمي كره و شير مخلوط كن تا نرم بشه...محمد امين اوايل با قاشق دوست نداشت بخوره ، مجبور بودم با دست بهش ميدادم 2-3 قاشق ميخورد بقيشو با قاشقش بازي ميكرد و از دست من ميخورد ... حالا با قاشق ميدم ميخوره...نگران نباش راه ميوفته

مرسی عزیزم محمد امینو ببوس از طرف من
نوشين مامان آريا
6 اسفند 91 11:24
سلام عزيزم خوبي . سوده جون بچه ها اولش همينقدر مي خورند . فرني را با شير خودت درست مي كني؟ ايشااله غذا خوردنش بزودي. خيلي ببوسش از دستاش و پيشوني چون صورت ماهش ظريفه


قربونت برم نوشین جون شیرم به دوشیدن نمی رسه گل پسری خیلی میل میکنن
مانلی مادر باران
7 اسفند 91 10:29
مبارک باشه قدمش واسه خونوادش . سوده جان به نظر من نظر دکترا کاملا اشتباه چون بچه ای که از شش ماهگی شروع به غذا خوردن کنه بد غذا میشه شش ماه زمان زیادیه واسه عادت شدید به شیر منم همین کارو کردم باور کن تا یکسال و هفت هشت ماهگی باران که از شیر گرفتمش فقط شیر خورد همه چی رو امتحان کردم ولی نشد بخاطر همینم بارانی که تو 5 ماهگی 7.5 کیلو بود بعد از شش ماهگی رشدش کند شد چون شیر به تنهایی کافی نبود و شیر خوردن بیش از اندازه عصبیش کرد تازه بعد از سه سال داره به غذا کمی علاقه مند میشه سوده جون اینا رو گفتم که شما اشتباه منو تکرار نکنی از لعاب برنج شروع کن کمی طعم دارش کن و یا برنج رو تو یه الک دونه ریز یا پارچه توری تمیز بزار تو خورشت خودتون که خیلی چرب نباشه سعی کن حتما ذائقه مهیار رو بفهمی و کم کم وابستگیش رو از شیر کم کنی امید وارم به زودی خبر غذاخوردن مهیار تپل مپلمونو بهمون بدی


ممنونم عزیزم
قالب و تقویم کودکانه
14 اسفند 91 15:42
طراحی تقویم اختصاصی 92 با عکس کودک دلبندتان هدیه تقویم به عنوان گیفت تولد بدون استفاده از تقویم های آماده طرح هایی که جایی ندیدید مطمئن باشید طرح کاملا توسط ما طراحی می شوند بنابراین هر تمی که مد نظر شما باشد ما آن را طراحی می کنیم فایل ها به صورت پی اس دی نیز به فروش می رسند مطمئن باشید نمونه کارهای منو جایی ندیدید http://baby-graphic.blogfa.com