مهیار نازممهیار نازم، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 10 روز سن داره

شازده کوچولو و راز گل سرخ

بدون عنوان

1391/8/2 22:43
نویسنده : مامان سوده
1,276 بازدید
اشتراک گذاری

این وسایل رو می تونین بدون نگرانی از سیسمونی حذف کنین:

صندلی غذا (غذاخوردن بخش مهمی از زندگی نی نی هاست. ظرف غذا،ضربه های مکرر قاشق به ظرف ، آبی که از داخل لیوان بارها تو یه ظرف دیگه ریخته می شه و باز برمی گرده سر جاش و آخرین مرحله ی جا به جا شدن اون، می تونه وقتی باشه که روی زمین ریخته شده .و در آخر غذاهای دور و بر پیش دستی که با یه دست کوچولو نصفه و نیمه برمیگردن سر جاشون ، شاید به ظاهر منظم و تمیز به نظر نرسه، ولی می تونه یه آزمایشگاه برای نی نی باشه که اگر در زمان غذا خوردن به راحتی نی نی مون توجه کنبم و اونو محدود به فضای کوچیکی نکنیم ،فرصت بیشتری برای کسب تجربه در اختیارش گذاشتیم. می تونیم به جای صندلی غذا از سفره های یکبار مصرف مجلسی استفاده کنیم آب ازاین مدل سفره ها نفوذ نمی کنه.)

 

 

بالش غلت گیر (بیشتر نوزادها در روزهای اول زندگی غلت نمی زنن .البته مهیار از 4 یا 5 روزگی یه غلت کوچولو می زد که در این صورت هم وجود این بالش ها تو تخت نوزاد ایمنی اونو به خطر می اندازه و ممکنه باعث خفگی نوزاد بشه)

مینی واشر (در صورتیکه جای کافی برای یه مینی واشر تمام اتومات و نسبتا بزرگ ندارین ،از خرید نوع معمولی اون صرفنظر کنین چون فقط لباس های نی نی رو می شوره و آب کشی و خشک کردن لباس به عهده خودتونه .من ترجیح دادم لباس های مهیارمو تو لباسشویی با زما ن کم وجدا از لباسای خودمون بشورم)

شیر دوش (استفاده از این وسیله درد داره و ممکنه باعث ایجاد ترک در سینه بشه. به نظر من فقط زمانیکه قراره ساعات طولانی بیرون از خونه باشین و نی نی به تنهایی از شیر خودتون تغدیه کنه ،شیر دوش تهیه کنین)

استرلیزه کننده شیشه (شیشه و پستونک با جوشانده شدن یا قرار دادن در ماشین ظرفشویی استرلیزه می شن )

اسباب بازی های شارژی (استاندارد استفاده از وسایل معمولا 5+ است و تا وقتی نی نی ما اونقدری بشه احتمالا یاباطری اسباب بازی سولفاته میشه یا بزرگترها یی که کودک درونشن خیلی فعاله ،اونقدر ازش بهره بردن که چیزی به نی نی نمیرسه .من فکر میکنم بهتره این هزینه رو برای اسباب بازی های مناسب کودک تا 2 سال کنیم

روروئک(بر خلاف تصور عامه روروئک باعث تاخیر جزیی در راه رفتن کودک می شه و علاوه بر اون ،استفاده از این وسیله ،گاهی مرحله شناخت دهانی که یکی از قسمت های اون ،خزیدن روی زمین و تجسس کردنه را تا حدی از کودک می گیرد . و اگه تحت نظر مامان و باباها نباشه ممکنه نی نی های زبل ،با استفاده از روروئک به سرعت خودشون رو به وسایل خطرناک برسونن در صورتیکه هنوز خطراتو کامل درک نمی کنن)

تاب یا ننو برقی مخصوص نوزاد(چند ماه اول زندگی ،نوزاد نیاز بیشتری به آغوش پدر و مادر داره. من فکر می کنم بهتره نی نی تو آغوشمون تکون بخوره این بهش عزت نفس میده )

پسندها (1)

نظرات (1)

مانلی
26 آبان 91 10:44
اول سلام و قدم نورسیده مبارک . نظر منم همینه من کلا خیلی اسباب بازی نخریدم همه رو کادو اوردن هر چیزی خواستم بعد از تولد بچم مناسب با علاقه بچه و نیازش تو همون سن مورد استفادش براش خریدم به نظرم حتی خریدن لباس به مقدار زیاد هم اضافه است چون سایز بچه در ماه هایی که معمولا سیسمونی میخریم معلوم نمیشه من که دو دست سرهمی دخترمو تو همون بیمارستان بخشیدم چون اصلا اندازش نبود لباس سایز صفر و یکم خیلی کم استفاده کردم بعضی ها 10 جفت کفش میخرن در حالی که فقط یکی دوتاشو میتونن توی فصلش پای بچشون کنن . ولی کتاب تا تو تونستم کتاب خریدم برای همه سنی حتی برای 10 سالگیشم تو سیسمونی کتاب خریدم . در مورد روروئک و صندلی غذا خیلی موافق نیستم با شما چون من از هر دوش درست و به موقع استفاده کردم ولی بهتون پیشنهاد میکنم به لیستتون پستونک اضافه کنین من اصلا نخریدم هم حالت فک بچم عوض نشد هم زود حرف اومد هم یاد گرفت احساساتش رو بیان کنه که پستونک با همه شیکی و بانمکی که به بچه میده اینا رو ازش میگیره

ممنونم از پیشنهادتون در مورد وسایل سیسمونی ،در ابتدا گفتم ممکنه مطابق با شرایط زندگیمون نوع نیاز هامون متفاوت باشه ومثلا روروئک میتونه با تحت نظر بودن کودک در زمان استفاده، آسیب کمتری داشته باشه. در مورد پستونک من برای مهیار پستونک استفاده میکنم و برای تنظیم خوابش تو دو ماهگی بهم کمک کرد . اما بعد از پیشنهاد شما بیشتر تحقیق کردم و متوجه شدم که زمان گریه کردن بلافاصله نباید بهش پستونک بدم وتصمیم گرفتم برای استفاده مامانهای دیگه، در مورد مزایا و معایب پستونک مطلب بزارم باز هم به خاطر رامنماییتون متشکرم